Felsökning mail som fastnar

Märker du att ett mail inte kommit in som bör ha kommit till helpdesken eller om du fått en notis i Slack att ett mail har failat ska du följa dessa instruktioner.

  1. Börja med att felsöka/kolla med driften, funkar vår SMTP server som den ska? Om ja. prova skicka om mailet:

  2. Logga in i backend på itcentrum.se med ditt konto.

  3. Gå till Inställningar -> FluentSMTP -> Email Logs och kontrollera om några mail har fastnat, alt. välj "failed" i menyn:

Ser du ett mail som har statusen "Failed", klicka inte på resend! Då kommer mailet in i helpdesken utan avsändare.

Ta istället och visa mer info om mailet:

Notera t.ex. rubriken och gå istället till Fluent Forms Pro -> Entries -> Leta fram mailet -> scrolla längst ner och hitta denna knapp:

Välj den notis som ska skickas om, och klicka skicka:

Då skickas mailet in korrekt till helpdesken.

Last updated